7

Крім того, варто відзначити, посилення контролю будуть застосувати також щодо людей, проти яких запровадили санкції зокрема ЄС та США.

Однією з головний тем 2021-го року на цей момент можна назвати санкції: накладання санкцій США проти Олександра Дубінського, накладання санкцій Верховною Радою проти Нікарагуа, накладання санкцій Президентом України проти Тараса Козака. Такий резонанс не пройшов повз законотворчу роботу депутатів, які зареєстрували у парламенті законопроект №5030, який передбачає посилення вимог антикорупційного законодавства, фінансового контролю та обмежень щодо осіб стосовно яких застосовані санкції.

Отже, автори пропонують, щоб санкції «ускладнювали життя» людям не лише самі собою, але й мали на увазі додаткові труднощі. До таких додаткових труднощів відноситься:

  • Першочергова обов’язкова перевірка декларацій;
  • Моніторинг способу життя суб’єктів декларування протягом всього періоду застосування санкцій;
  • Обов’язок повідомити НАЗК про запровадження санкції щодо себе, а також зазначати у деклараціях вказівку про застосування санкцій;
  • Відмова в обійманні певних посад та звільнення з держслужби у разі виявлення застосування санкції у ході спеціальної перевірки.

Говорячи про останній пункт, варто відзначити, що спеціальну перевірку на предмет застосування санкцій буде проводити не один орган, а цілих чотири: НАЗК, СБУ, Державна служба фінансового моніторингу та МЗС.

Особливу увагу варто звернути на визначення терміну «санкції» у законі «Про запобігання корупції». Так, відповідні обмеження будуть застосовуватися не лише щодо осіб, до яких санкції застосовані з боку України, але у разі санкцій Управління контролю за іноземними активами США, санкцій Великобританії, ЄС або Ради Безпеки ООН. Тобто, навіть якщо санкції цих суб’єктів будуть у певному сенсі суперечити інтересам чи позиції України, ми все одно будемо повинні застосовувати ці обмежувальні заходи.

Втім, навіть якщо говорити, що ці суб’єкти запроваджуватимуть санкції проти українців обґрунтовано і відповідно до наших національних інтересів, також є одне але. Необхідно звернути увагу, що відповідні санкції з боку іноземних суб’єктів можуть бути запроваджені не лише через фінансові або корупційні діяння. При цьому, незалежно від природи підстав для запровадження санкцій, законопроект пропонує піддавати людину посиленому контролю лише з точки зору вимог антикорупційного законодавства.

Раніше «Судово-юридична газета» повідомляла, що на думку Голови Антикоркомітету Анастасії Радіної законопроект про судову реформу концентрує владу у руках Вищої ради правосуддя.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути в курсі найважливіших подій.